Jaarlijkse Luxor-dag

Ieder jaar organiseert de Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor een Luxor-dag. Tijdens deze dag kunt u genieten van diverse interessante lezingen over recente archeologische ontdekkingen, onderzoek en veldwerk in Luxor. Opgravingsleider Carina van den Hoven geeft ieder jaar een update over de nieuwste veldwerk- en onderzoeksresultaten in Theban Tomb 45 en het daaraan gerelateerde onderzoeksproject naar grafhergebruik in the Thebaanse Necropool. Daarnaast zijn er wisselende activiteiten, zoals een mini-expositie met op de Oudheid geïnspireerde sieraden, een loterij waarbij u groot-formaat foto's of aquarellen van Theban Tomb 45 en andere Thebaanse monumenten kunt winnen, en in 2020 introduceren we de speciale actie "Breng een Thebaan tot leven".

De opbrengst van de jaarlijkse Luxor-dagen komt ten goede aan het veldwerkproject in Theban Tomb 45 en wordt gebruikt voor de financiering van speciale deelprojecten. Zo konden we met de opbrengst van de Luxor-dag in 2019 een 3D-model van Theban Tomb 45 maken!

De eerste Luxor-dag vond plaats op 26 september 2019 en was een groot succes. Binnen 2 weken meldden 75 deelnemers zich aan en was de dag volgeboekt! Klik hier voor een kort overzicht van de Luxor-dag 2019.

Vooraanmelding open voor Luxor-dag 2020!
In het najaar van 2020 organiseert de Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor weer een nieuwe Luxor-dag!
Carina van den Hoven doet verslag van de meest recente veldwerk- en onderzoeksresultaten in Theban Tomb 45. Ook wordt het 3D-model van het graf gedemonstreerd, een deelproject dat mogelijk werd gemaakt met de opbrengst van de vorige Luxor-dag in 2019, gecombineerd met een grant van het Leiden University Centre for Digital Humanities. Daarnaast introduceren wij een bijzondere nieuwe actie: "Breng een Thebaan tot leven".
Verder kunt u genieten van diverse interessante lezingen over recent onderzoek en veldwerk in Luxor. Naast de lezingen is er weer een mini-expositie van op de Oudheid geïnspireerde sieraden en een loterij, waarbij u in 2020 kans maakt op prachtige aquarellen van Theban Tomb 45 en andere Thebaanse monumenten. De dag wordt afgesloten met een borrel.

Meld u alvast aan via onze website als u begin komend jaar een uitnodiging wilt krijgen voor de tweede Luxor-dag!

Entree voor de Luxor-dag is gratis voor donateurs van Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor.
Niet-donateurs: € 10 per persoon, € 5 voor studenten op vertoon van studentenkaart.

Bent u nog geen donateur van Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor? U kunt nu via onze website donateur worden.
U heeft dan direct gratis entree tot de Luxor-dag in 2020. Uw donateurschap is aftrekbaar voor de belasting omdat wij een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) zijn. En u mag bij het berekenen van de aftrek zelfs nog eens met 25% verhogen omdat Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor een Culturele ANBI is!

Ja, ik ontvang graag een uitnodiging voor de 2e Luxor-dag in 2020