Workshop 'Egyptisch tekenen'

Op zaterdagmiddag 30 november 2019 vindt de workshop 'Egyptisch tekenen' plaats met egyptologe Emmely Koornstra.
Tijdens deze workshop leert u over oud-Egyptische tekentechnieken, en in het bijzonder hoe het tekenproces verliep, van het aanbrengen van rasters voor het vaststellen van de menselijke verhoudingen tot aan het tekenen of inkerven van de uiteindelijke figuren op de wand. Speciale aandacht in deze workshop krijgt het gebruik van de rastertechniek tijdens de verschillende perioden van de Egyptische geschiedenis, en hoe deze techniek invloed had op verschillende iconografische stijlen. Daarna kunt u zelf aan de slag met het toepassen van deze oud-Egyptische tekentechnieken en kunt u aan de hand van mooie voorbeelden zelf het 'Egyptisch tekenen' in de praktijk brengen!

Datum: zaterdag 30 november 2019
Tijd: 15:00-17:00
Locatie: Universiteit Leiden, Lipsius gebouw (Cleveringaplaats 1, 2311 BD Leiden), zaal 148

Deze workshop is gratis voor donateurs van Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor. Bent u geen donateur? U kunt voor € 10 deelnemen aan deze workshop.

Meld u snel aan, want er is plaats voor max. 20 personen!
Omdat dit een donateursactiviteit is, krijgen donateurs voorrang.

Aanmeldformulier workshop 'Egyptisch tekenen'