Jaarlijkse Luxor-dag

Ieder jaar organiseert de Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor een Luxor-dag. Tijdens deze dag kunt u genieten van diverse interessante lezingen over recente archeologische ontdekkingen, onderzoek en veldwerk in Luxor. Opgravingsleider Carina van den Hoven geeft een update over de meest recente veldwerk- en onderzoeksresultaten in Theban Tomb 45 en het daaraan gerelateerde onderzoeksproject naar grafhergebruik in the Thebaanse Necropool. Daarnaast zijn er wisselende activiteiten, zoals een mini-expositie met op de Oudheid geïnspireerde sieraden, een loterij waarbij u groot-formaat foto's of aquarellen van Theban Tomb 45 en andere Thebaanse monumenten kunt winnen, en in 2021 introduceren we de speciale actie "Breng een Thebaan tot leven".

De opbrengst van de jaarlijkse Luxor-dagen komt ten goede aan het veldwerkproject in Theban Tomb 45 en wordt onder andere gebruikt voor de financiering van speciale deelprojecten. Zo wordt de opbrengst van de Luxor-dag in 2019 gebruikt voor het maken van een 3D-model van Theban Tomb 45!

De eerste Luxor-dag vond plaats op 26 september 2019 en was een groot succes. Binnen 2 weken meldden 75 deelnemers zich aan en was de dag volgeboekt! Klik hier voor een kort overzicht van de Luxor-dag 2019.

Vooraanmelding open voor Luxor-dag 2021!
Vanwege Covid-19 hebben we in 2020 helaas geen Luxor-dag kunnen organiseren. In het voorjaar van 2021 organiseert Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor weer een nieuwe Luxor-dag , die waarschijnlijk online zal plaatsvinden.
Carina van den Hoven doet verslag van de meest recente veldwerk- en onderzoeksresultaten in Theban Tomb 45. Verder kunt u genieten van diverse interessante lezingen en videopresentaties over ander recent onderzoek en veldwerk in Luxor, en introduceren wij een bijzondere nieuwe actie: "Breng een Thebaan tot leven".

Meld u alvast aan via onze website als u begin komend jaar een uitnodiging wilt krijgen voor de tweede Luxor-dag!

Entree voor de Luxor-dag is gratis voor donateurs van Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor.
Niet-donateurs: € 10 per persoon, € 5 voor studenten op vertoon van studentenkaart.

Bent u nog geen donateur van Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor? U kunt nu via onze website donateur worden .
U heeft dan direct gratis entree tot de Luxor-dag in 2021. Uw donateurschap is aftrekbaar voor de belasting omdat wij een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) zijn. En u mag bij het berekenen van de aftrek zelfs nog eens met 25% verhogen omdat Stichting Archeologisch Erfgoed Luxor een Culturele ANBI is!

Ja, ik ontvang graag een uitnodiging voor de 2e Luxor-dag in 2021